La
27.9. kului mukavasti ison pakun kyydissä välillä Köln – München. Matkaseurana
mm. perulainen tyttö, josta myöhemmin tuli yksi parhaista ystävistäni Kölnissä. Voin lämpimästi suositella kimppakyytejä :)
Millaista
sitten oli Oktoberfesteillä? Diplomaattisesti ilmaistuna mielenkiintoista:
hervottoman suuri alue täynnä oluttelttoja ja ihmisiä nahkahousuissa. Mutta. Note
to self: ei kannata saapua iltapäivällä, kun muu seurue on aloittanut jo aamulla tai edellisenä päivänä. Etenkin, jos ei voi juoda olutta.
Matka
jatkui jo seuraavana päivänä kohti Wieniä. Tällä kertaa onni ei suosinut yhtä hyvin
matkatovereiden kanssa. Hohhoijaa, neljä tuntia lähes hiljaisessa autossa.
Wienissä sainkin sitten puhua pälpättää kilpaa itävaltaisen kaverini kanssa.
Tsekkasimme tärkeimmät turistinähtävyydet, kävimme lenkillä, nautimme
auringosta ja ihmeellisen herkullisesta basilikavegaanijäätelöstä.
Torstaina
5.10. vietin lähes 12h autossa matkalla Wienistä Kölniin. Matkan
epätoivoisuudesta alkoi jossain vaiheessa kehkeytyä vitsi, enää neljä tuntia
hei! Onneksi matkaseurani oli puheliasta sorttia, auton musalaitteisto oli
kunnossa ja taukojakin pidettiin. Erään huoltoaseman pihalla oli huussi, jonka
ovi avautui säännöllisin väliajoin ja oven takaa paljastui kökkivä ukko
(nukke), joka ”sylkäisi” muutaman metrin päähän. Lauma saksalaisia eläkeläisiä
huvitti itseään tuijottamalla tätä teosta, ja minä puolestani huvitin itseäni tuijottamalla heitä.
No comments:
Post a Comment