Sunday, April 12, 2015

Vuoria ja pilvenpiirtäjiä

Olen näemmä hyvin laiska kirjoittamaan blogia. Aikaa on vierähtänyt taas vaikka kuinka.
  
Mihinkäs sitä jäätiinkään. Tosiaan, tammikuun puolivälissä palasin pitkän joululoman jälkeen takasin Kölniin. Opintojen alku sujui varsin leppoisasti. Vain viikko lastentautien kurssin harjoittelua ja siihen päälle saksan tunnit. Kerrankin oli aikaa lukea tentteihin, joita oli tammikuussa vain kolme.

Koska koulu oli niin leppoisaa, ehdin käydä Frankfurtissa (Main) ja Freiburgissa moikkaamassa kavereita. Frankfurtissa olin ollut aiemminkin, joten tiesin, mitä odottaa: pilvenpiirtäjiä ja pieni vanhakaupunki.

Frankfurt am Main pilvenpiirtäjän katolta tarkasteltuna.
Freiburgista olin kuullut pelkkää hyvää ja paikka täytti odotukset. Nätti keskiaikainen keskusta ilman henkilöautoliikennettä, kattava pyörätieverkosto, vuoria ympärillä... Taidan olla enemmän pien- kuin suurkaupunki-ihminen.

No comments:

Post a Comment