Reilipäivät
5 – 8: Wien 13. – 16.03.2015
Wienissä
tapasin ystäväni taas pitkästä aikaa. Sain yöpyä opiskelija-asuntolan
vierashuoneessa huokeaan hintaan – mitä luksusta :) Viimeiseksi yöksi jouduin
siirtymään hostelliin, koska vierashuone oli varattu. Hostelli oli uusi ja moderni. Suihku ja
vessa olivat hölmösti samassa tilassa huoneen sisällä, mutta onneksi en
joutunut jonottamaan. Aamupalan hinta-laatusuhde oli todella kohdallaan. 4,50€
sisältäen kahvia, appelsiinimehua, muroja, juustoa, kinkkua, vihanneksia, hummusta,
maapähkinävoita, kananmunia ja marmeladia. Ahdoin itseni niin täyteen, että
nälkä tuli vasta myöhään iltapäivällä.
Koska
olin jo syyskuussa katsastanut Wienin tärkeimmät nähtävyydet, ei tällä kertaa
ollut suorituspaineita. Kävimme modernin taiteen museossa, jonka näyttelyt
eivät kyllä napanneet. Swing-bileet sen sijaan kyllä – jälleen mukavia ihmisiä,
hyvää musaa ja vauhdikasta menoa :)
![]() |
| Mumok |
Wienissä
gluteenitonta herkuttelua pääsin harrastamaan:
-
Blueorange - kahvilassa:Gluteeniton bagel ei erityisemmin säväyttänyt ja hintakin oli korkeahko laatuun ja määrään nähden.
- Easy-going Bakery oli myös sangen tyyris, mutta tuotteet olivat itsetehtyjä. Ja Baileys-juustokakku suorastaan suli kielelle.Ainiin, opiskelija-asuntolassa oli sauna. Ja saunasääntöjä oli 2 sivua, 20 pykälää. Luulin, että vain saksalaiset rakastavat sääntöjä.


No comments:
Post a Comment