Sunday, June 28, 2015

Interrail osa II : Wien

Reilipäivät 5 – 8: Wien 13. – 16.03.2015

Wienissä tapasin ystäväni taas pitkästä aikaa. Sain yöpyä opiskelija-asuntolan vierashuoneessa huokeaan hintaan – mitä luksusta :) Viimeiseksi yöksi jouduin siirtymään hostelliin, koska vierashuone oli varattu. Hostelli oli uusi ja moderni. Suihku ja vessa olivat hölmösti samassa tilassa huoneen sisällä, mutta onneksi en joutunut jonottamaan. Aamupalan hinta-laatusuhde oli todella kohdallaan. 4,50€ sisältäen kahvia, appelsiinimehua, muroja, juustoa, kinkkua, vihanneksia, hummusta, maapähkinävoita, kananmunia ja marmeladia. Ahdoin itseni niin täyteen, että nälkä tuli vasta myöhään iltapäivällä.

Koska olin jo syyskuussa katsastanut Wienin tärkeimmät nähtävyydet, ei tällä kertaa ollut suorituspaineita. Kävimme modernin taiteen museossa, jonka näyttelyt eivät kyllä napanneet. Swing-bileet sen sijaan kyllä – jälleen mukavia ihmisiä, hyvää musaa ja vauhdikasta menoa :)

Mumok
Wienissä gluteenitonta herkuttelua pääsin harrastamaan:
- Blueorange - kahvilassa:Gluteeniton bagel ei erityisemmin säväyttänyt ja hintakin oli korkeahko laatuun ja määrään nähden.
- Easy-going Bakery oli myös sangen tyyris, mutta tuotteet olivat itsetehtyjä. Ja Baileys-juustokakku suorastaan suli kielelle.

Ainiin, opiskelija-asuntolassa oli sauna. Ja saunasääntöjä oli 2 sivua, 20 pykälää. Luulin, että vain saksalaiset rakastavat sääntöjä.

No comments:

Post a Comment