Sunday, June 28, 2015

Interrail osa III : Bratislava ja Budapest

Reilipäivä 8 : Wien – Bratislava - Budapest 16.03.2015

Tein muutaman tunnin pysähdyksen Bratislavaan matkallani Wienistä Budapestiin. Pienessä flunssassa raahustin ympäri katuja ja yritin nauttia matkustamisen ilosta. Lucy's vegan food tarjosi todella hyvää juustokakkua. Valitettavasti olin niin täynnä aamiaisesta, etten pystynyt syömään lounasta. Varsin lähellä kyseistä paikkaa näin kaksi muutakin vegaanista ravintolaa, jotka olisivat tarjonneet myös gluteenittomia vaihtoehtoja.

Näin linnan, ufo-sillan ja tiessä kiinni olevan kirkon, joten voin kai sanoa käyneeni Bratislavassa.

Bratislava

Juna-asemalla tutustuin 3 kundin porukkaan, jotka olivat myös matkalla Budapestiin. Oli mukavaa vaihtelua saada matkaseuraa.


Reilipäivät 8 – 11 : Budapest 16.-19.3.2015

Hostellini oli todella kotoisa – isohko kerrostaloasunto muunnettuna hostelliksi. Samassa huoneessa yöpyi pari saksalaista tyttöä, jotka olivat kotoisin, kuinkas sattuikaan, Kölnistä. Menimme yhdessä opastetulle kävelykierrokselle, joka tarjosi hyvän yleiskatsauksen kaupunkiin ja maan historiaan. Lounastimme kasvisravintola Vega Cityssa, jossa oli paljon gluteenittomiakin vaihtoehtoja. Maukasta ja edullista :)

Budapest

Illasta lyöttäydyin junasta tutun poikapoppoon mukaan katsomaan kaupungin yöelämää. Szimpla kert oli iso ja mielenkiintoinen baari, jossa oli useita kerroksia, pieniä huoneita, paljon epämääräisiä seinäkoristeita ja huokeat hinnat. Pieni flunssa verotti jaksamistani ja poisti myös halut vierailla kylpylässä, vaikka Budapest niistä tunnettu onkin.

Toisen päivän vietin lähinnä yksikseni kaupungilla käveleskellen. Testasin kaupungin 100% gluteenittoman ravintolan Kölesin, jonka lounas oli samaa hintaluokkaa Vega Cityn kanssa, mutta maultaan ei vetänyt täysin vertoja. Jälkiruokavaihtoehtojakin oli roppakaupalla. Päädyin testaamaan tiramisua, joka tosin ei maistunut kahville, mutta oli muuten herkullinen ja suorastaan överimakea.

No comments:

Post a Comment