Reilipäivä
8 : Wien – Bratislava - Budapest 16.03.2015
Tein
muutaman tunnin pysähdyksen Bratislavaan matkallani Wienistä Budapestiin.
Pienessä flunssassa raahustin ympäri katuja ja yritin nauttia matkustamisen
ilosta. Lucy's vegan food tarjosi todella hyvää juustokakkua. Valitettavasti
olin niin täynnä aamiaisesta, etten pystynyt syömään lounasta. Varsin lähellä kyseistä
paikkaa näin kaksi muutakin vegaanista ravintolaa, jotka olisivat tarjonneet
myös gluteenittomia vaihtoehtoja.
Näin
linnan, ufo-sillan ja tiessä kiinni olevan kirkon, joten voin kai sanoa
käyneeni Bratislavassa.
![]() |
| Bratislava |
Juna-asemalla tutustuin 3 kundin porukkaan, jotka olivat myös matkalla Budapestiin. Oli mukavaa vaihtelua saada matkaseuraa.
Reilipäivät
8 – 11 : Budapest 16.-19.3.2015
Hostellini
oli todella kotoisa – isohko kerrostaloasunto muunnettuna hostelliksi. Samassa
huoneessa yöpyi pari saksalaista tyttöä, jotka olivat kotoisin, kuinkas sattuikaan,
Kölnistä. Menimme yhdessä opastetulle kävelykierrokselle, joka tarjosi hyvän
yleiskatsauksen kaupunkiin ja maan historiaan. Lounastimme kasvisravintola Vega
Cityssa, jossa oli paljon gluteenittomiakin vaihtoehtoja.
Maukasta ja edullista :)
![]() |
| Budapest |
Illasta lyöttäydyin junasta tutun poikapoppoon mukaan katsomaan kaupungin yöelämää. Szimpla kert oli iso ja mielenkiintoinen baari, jossa oli useita kerroksia, pieniä huoneita, paljon epämääräisiä seinäkoristeita ja huokeat hinnat. Pieni flunssa verotti jaksamistani ja poisti myös halut vierailla kylpylässä, vaikka Budapest niistä tunnettu onkin.
Toisen päivän vietin lähinnä yksikseni kaupungilla käveleskellen. Testasin kaupungin 100% gluteenittoman ravintolan Kölesin, jonka lounas oli samaa hintaluokkaa Vega Cityn kanssa, mutta maultaan ei vetänyt täysin vertoja. Jälkiruokavaihtoehtojakin oli roppakaupalla. Päädyin testaamaan tiramisua, joka tosin ei maistunut kahville, mutta oli muuten herkullinen ja suorastaan överimakea.


No comments:
Post a Comment